از بین بردن و لیزر موهای زائد بدن: روش و مزایا

موهای زائد مایه ناراحتی بسیاری از بانوان است و از بین بردن آنها کاری دردناک و وقت‌گیر است. خوشبختانه امروزه روش‌های بسیار راحت‌تری از پودر و کرم موبر، تیغ تیز، موم داغ یا سوزن‌های دردناک الکترولیز وجود دارد. تکنولوژی رفع موهای زائد با لیزر راه‌حلی ایمن، راحت و تایید شده برای از بین بردن موهای زائد هر نقطه از بدن و داشتن پوستی صاف و ابریشمین است.

لیزر موهای زائد روشی ملایم و موثر برای کاهش دائمی موهای زائد تمام نقاط بدن است. در این روش کارآمد ریشه‌ موهای زیر سطح پوست با لیزر هدف گرفته می‌شود. اکثر بیماران پس از یک دوره درمان برای همیشه با موهای زائد خداحافظی می‌کنند. لیزردرمانی روشی موثر برای اکثر تون‌های پوستی و انواع مو محسوب می‌شود.

از بین بردن تمام موهای زائد، یک بار برای همیشه رویایی است که امروزه دستیابی به آن با بهره‌گیری از لیزرهای مختلف زیبایی دور از دسترس نیست. کلینیک رازی با ارائه طیف وسیعی از درمان‌های لیزر موهای زائد به شما کمک می‌کند تا به آرزوی همیشگی خود برای داشتن پوستی صاف‌تر و شفاف‌تر جامه عمل بپوشانید و 90 % موهای زائد را کاملاً از روی پوست پاک کنید.

لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر رازی درمانی ایمن برای رنگ‌ها و گونه‌های پوستی مختلف است و برای تمام افرادی مناسب است که می‌خواهند در درازمدت پوستی صاف و ابریشمین داشته باشند. برای تعیین وقت قبلی یا دریافت مشاوره در خصوص درمان موهای زائد بدنتان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹  تماس حاصل فرمایید.

مزایا


دقت

رفع موهای زائد با لیزر، برخلاف اصلاح با تیغ یا وکس، موهای تیره و زبر را هدف قرار می‌دهد و کمترین آسیبی به پوست نمی‌زند. هرچند ناحیه درمان اندکی حساس می‌شود، اما لیزر فقط بر فولیکول مو اثر می‌گذارد. اصلاح با تیغ مشکلاتی مانند سوختگی با تیغ را در پی دارد و جوش‌ها و برجستگی‌های قرمز ناخوشایندی را به جا می‌گذارد. موهای درون روییده نیز یکی از عوارض اصلاح با تیغ است که تحمل آن در ناحیه تناسلی یا زیربغل دشوار است. وکس نیز باعث حساسیت، تحریک و قرمز شدن پوست می‌شود.

سرعت

هر پالس لیزر بسیاری از موها را در کسری از ثانیه درمان می‌کند. لیزر در هر ثانیه ناحیه‌ای از پوست، تقریباً به اندازه یک سکه را هدف قرار می‌دهد. بعضی ناحیه‌های کوچک، مانند لب بالا را می‌توان ظرف فقط چند دقیقه درمان کرد. لیزر ناحیه‌های بزرگتری مانند پشت بدن حدود یک ساعت زمان می‌برد.

راحتی

اکثر بیماران پس از 6 ـ 4 جلسه متوجه کاهش دائمی موهای بدن می‌شوند. اگرچه لازم است که درمان سالانه تکرار شود، اما پس از لیزر و نداشتن دغدغه موهای زائد، آرامش خاطر برای بیمار ایجاد می‌شود.

به خاطر داشته باشید که تاثیر لیزر بر پوست‌های مختلف یکسان نیست و باید پیش از درمان حتماً با متخصص زیبایی مشورت کنید.

ناحیه‌های قابل درمان با لیزر


برای رفع موثر موهای زائد بدن باید چند جلسه لیزر درمانی انجام شود. سرعت رشد تمام موها یکسان نیست و در هر زمان مفروض بعضی موها در فاز استراحت و بعضی در فاز رشد قرار دارد. بنابراین بیش از یک جلسه درمان، در وقفه‌های تقریباً یک ماهه، باید انجام شود تا کل موهای بدن در چرخه رشد هدف گرفته شود.

ناحیه شرمگاهی، تناسلی و خط بیکینی

از بین بردن موهای زائد خط بیکینی یا ناحیه شرمگاهی با لیزر عملی نسبتاً سریع است که هر جلسه آن 30 ـ 15 دقیقه طول می‌کشد. رفع موهای زائد و صاف کردن پوست این ناحیه‌ها به 8 ـ 4 جلسه درمان نیاز دارد.

قفسه سینه

ضخیم یا انبوه بودن موهای قفسه سینه مشکلی خجالت‌آور برای مردان است؛ موهای زائد ناخواسته از یقه بلوز خود را نشان می‌دهد یا باعث می‌شود که فرد حتی کنار دریا نیز لباس خود را درنیاورد. وکس یا بند انداختن و جدا کردن موها با موچین برای تمام ناحیه‌ها عملی نیست، چون موهای زائد و زبر به سرعت دوباره رشد می‌کند.

کمر و پشت بدن

پشت پوشیده شده با انبوه موهای زائد دلیل اصلی شرمساری بسیاری از آقایان است. لیزر موهای زائد پشت بدن غالباً بهترین راه‌حل برای زدودن موهای زائد از نقاط دور از دسترس بدن است. برای مثال به جای آن که از یکی از نزدیکان خواهش کنید که پشت‌تان را اصلاح کند، کافی است چند جلسه برای لیزر موهای زائد پشت بدن به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید.

پا

اصلاح با تیغ روشی پرطرفدار برای از بین بردن موهای زائد پا است، اما این کار باید هر روز یا تقریباً هر روز تکرار شود. وکس راه دیگری است که آن هم باید مرتب تکرار شود و از این گذشته دردناک نیز هست.

زیربغل

زیربغل نیز ناحیه‌ای است که غالباً باید هر روز با تیغ اصلاح شود. اصلاح هر روزه کاری کسالت‌بار و خسته کننده است و موهای زبر به سرعت دوباره از پوست بیرون می‌زند. به همین دلیل است که بسیاری از بانوان یا آقایان در جستجوی جایگزینی برای رفع دائمی موهای زائد برمی‌آیند.

سینه

رشد موهای زائد روی سینه مشکل بسیاری از بانوان و آقایان است. لیزر روشی ایده‌آل برای درمان دائمی این موهای زائد است که آسودگی خاطر را به ارمغان می‌آورد.

بازو

اگر می‌خواهید بازوانی بدون مو یا با موهای کم پشت داشته باشید، با لیزر به خواسته خود می‌رسید.

انواع لیزرموهای زائد


لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت با هدف مختل کردن چرخه رشد مو طراحی شده است. انرژی نوری از سطح پوست عبور داده می‌شود و توسط ملانین موجود در ساقه مو جذب می‌شود. انرژی نوری جذب شده، زیر سطح پوست به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و قابلیت رشد مجدد مو را از فولیکول‌ها می‌گیرد. موهای درمان شده به طور طبیعی ظرف یک دوره چند روزه تا یکی دو هفته‌ای می‌ریزد.

لیزر دایود

لیزر دایود در طول موج 810 ـ 800 نانومتری عمل می‌کند. این طول موج بلندتر نفوذ عمقی‌تری را در پوست ممکن می‌سازد، به این ترتیب ملانین لایه اپیدرم پوست تاثیر نمی‌پذیرد و فولیکول مو مستقیم هدف قرار گرفته می‌شود.

به لحاظ نظری هر چه طول موج بلندتر باشد، پوست آسیب کمتری می‌بیند و تغییرات رنگدانه‌ای شایع در اثر کاربرد لیزرهای با طول موج کوتاه‌تر پیش نمی‌آید. لیزر دایود برای موهای تیره و زبر مناسب است و انتخابی ایده‌آل برای موهای بیکینی و پشت بدن به شمار می‌آید.

مراحل رفع موهای زائد با لیزر


لیزردرمانی بیشترین تاثیر را زمانی دارد که مو در فاز رشد باشد. چون هر بار فقط تعدادی از موها در مرحله رشد قرار دارد، باید یک دوره 6 ـ 4 جلسه‌ای در فواصل یک ماهه انجام شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

ناحیه مورد نظر باید چند روز پیش از درمان با تیغ اصلاح شود. موضع را می‌توان در روز درمان ابتدا با کرم بی‌حس کرد، البته این کار ضروری نیست. به علاوه با توجه به نوع لیزر از سری خنک کننده لیزر، اسپری یا ژل خنک کننده نیز استفاده می‌شود، تا بیمار راحت‌تر باشد. سپس انرژی لیزر با هندپیس روی فولیکول‌های مو متمرکز می‌شود. اکثر بیماران کاملاً راحت‌اند یا درد بسیار مختصری را حس می‌کنند. مدت زمان درمان به بزرگی ناحیه مورد نظر بستگی دارد.

پس از لیزر موهای زائد


اگرچه بیمار می‌تواند فعالیت‌های معمول را بلافاصله پس از لیزردرمانی انجام دهد، اما احتمال بروز مقداری ورم و قرمزی وجود دارد. عوارض جانبی لیزر معمولاً ظرف 24 ساعت برطرف می‌شود. برای به حداقل رساندن ناراحتی و کاهش احتمال بروز عوارض از یخ، کرم ضدالتهابی یا لوسیون و ژل آلوئه‌ورا نیز پس از درمان استفاده می‌شود. بسیاری از بیماران ناراحتی پس از لیزردرمانی را مانند آفتاب سوختگی ملایم توصیف می‌کنند.

اکثر بیماران باید ابتدا چهار تا شش هفته تحت درمان قرار بگیرند، درمان تا زمان توقف رشد موهای زائد ادامه می‌یابد. نتایج پس از چند جلسه مشخص می‌شود و رشد موهای زائد بدن اغلب بیماران به میزان 90 ـ 80 درصد کاهش می‌یابد.