درمان چاقی صورت و خالی كردن چربی زیرگونه: با لیزر و بدون بازگشت

تمام افراد در کودکی لایه‌هایی از چربی در زیر پوست خود دارند که باعث گرد و گوشتی بودن صورت کودکان می‌شود. با افزایش سن، این لایه‌های چربی از بین رفته و استخوان گونه و خط فک نمایان می‌شوند. اما این اتفاق برای تمام افراد نمی‌افتد. در برخی افراد صورت‌های گرد و گوشتی از بین نرفته و تا دوران بزرگسالی نیز باقی می‌ماند. در حقیقت، برخی افراد به طور ارثی هرگز صورت گرد و کودکانه‌ی خود را از دست نمی‌دهند و وجود همین صورت‌های گرد و گوشتی باعث می‌شود چاق به نظر رسیده و از جذابیت کمتری برخوردار باشند. حذف چربی‌های گونه روشی ساده ولی حساس می‌باشد که برای ایجاد صورتی لاغرتر در افراد دارای صورت گرد و گوشتی به وجود آمده است.
لایه‌های چربی گونه در پائین‌ترین قسمت صورت قرار دارند و زمانی که این لایه‌های چربی بزرگ باشند، گونه‌های فرد ظاهری گرد و گوشتی پیدا می‌کنند. در هنگام برداشت لایه‌ چربی گونه ، این لایه‌های چربی گونه برداشته می‌شوند تا ظاهری لاغرتر و ظریف‌تر به صورت داده و خطوط قسمت‌ پائین صورت و چال گونه بهتر نمایان شوند. روند برداشت چربی گونه فرآیندی غیر تهاجمی است که زخم زیادی از خود به جا نگذاشته و سریع بهبود می‌یابد.

در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای شکل دهی به چهره و بهبود ابعاد صورت و دستیابی به یک هماهنگی کامل ظاهری وجود دارد. بسیاری از افراد دارای گونه‌های گوشتی، صورت چاق و یا گونه‌های پفی، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. گونه‌های گوشتی، پف کرده و صورت چاق در اثر عواملی همچون آناتومی صورت، افزایش سن، ژنتیک و ... به وجود می‌آیند.
درکلینیک لیزر رازی می‌توانید با استفاده از روش‌های بی خطر، چربی‌های اضافی گونه‌ها را با استفاده از لیزر بردارید.برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹  تماس حاصل فرمایید.

انواع چربی‌های صورت


چربی صورت به دو گروه تقسیم می‌شود:

چربی زیر پوست


چربی زیر پوستی، چربی زیر پوست است و عمق این چربی به وزن بدن، سبک زندگی و عادات خوردن فرد بستگی دارد.

چربی گونه

گونه شامل چندین توده‌ی چربی پوشینه دار (دارای لایه محافظ) در گونه است. در حالت طبیعی، تمام افراد چربی گونه دارند و در اکثر افراد این چربی با افزایش سن به تدریج از بین می‌رود.

چه نوع چربی باعث ایجاد گونه‌های گوشتی می‌شود؟


گونه‌های گوشتی در اثر وجود دو نوع چربی در صورت به وجود می‌آید، چربی زیر پوستی و چربی گونه. بسیاری از افرادی که دارای صورت‌های گوشتی هستند، به اشتباه تصور می‌کنند که گونه‌های گوشتی در اثر چربی گونه ایجاد می‌شود، اما در حقیقت در برخی موارد وجود چربی زیر پوستی بیش از حد باعث ایجاد گونه‌های گوشتی می‌شود. کاهش صحیح چربی گونه باید با نظارت پزشک انجام شود.

فواید برداشت چربی صورت


فواید برداشت چربی گونه عبارتند از:

  • کاهش گردی ظاهری صورت
  • افزایش عزت نفس
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود سریع

بهترین متقاضیان


هر فردی که چربی ناخواسته و مقاوم در صورت دارد، می‌تواند متقاضی عمل برداشت چربی با لیزر یا چربی دهانی باشند. بهترین روش برای فهمیدن اینکه آیا فرد متقاضی مناسبی برای لیپولیز لیزری (تخریب بافت چربی به وسیله لیزر) هست یا خیر، یک جلسه ملاقات با متخصص ماهر در این روش درمان است.

برداشت چربی زیر پوست با لیزر


برداشت چربی با لیزر روشی برای حذف چربی با استفاده از لیزر با طول موج مناسب (1444 نانومتر) است. در این روش یک لوله فیبر نوری کوچک وارد لایه‌ی چربی موجود در زیر پوست می‌شود. لیزر باعث تحریک سلول‌های چربی و تبدیل آنها به مایع می‌شود. سپس این چربی مایع توسط یک سوزن با نوک1 تا 5/1 میلیمتر به بیرون کشیده می‌شود. عمق سوزن مکنده‌ی چربی به ضخامت چربی زیر پوست فرد بستگی دارد. ضخامت چربی زیر پوستی به طور میانگین بین 3 میلی متر تا یک سانتی متر است. این روش برای افرادی مناسب است که چربی زیادی در صورتشان دارند و نمی‌خواهند به بافت‌های مجاور آسیبی برسد. همچنین این روش، روشی بدون درد است که ناراحتی خفیفی ایجاد می‌کند. در این روش با ایجاد یک شکاف کوچک (1 تا 2 میلی متر)، بافت پوست نرم‌تر و محکم‌تر می‌شود. این روش خطری ندارد و توسط سازمان دارو و غذای آمریکا و تایلند تائید شده است.
نتایج این روش بین 1 تا 3 ماه بعد آشکار می‌شوند و به فرد بستگی دارد.

درمان با روش آر اف

آر اف یک روش درمانی کمی تهاجمی برای برداشت چربی‌های اضافه و سفت کردن پوست‌های شل و افتاده است. در روش آر اف از انرژی رادیو فرکانسی برای گرم کردن سلول‌ها استفاده شده و در نهایت سلول‌های چربی از راه ادرار از بدن خارج می‌شوند. پس از آر اف فرد به دوران نقاهت نیاز ندارد و این یکی از مزایای استفاده از آر اف برای زندگی‌های پر مشغله‌ امروزی است. آر اف توسط FDA (سازمان دارو و غذای آمریکا) برای انتقال انرژی ترمیستور (مقاومت متغیر حرارتی) تنظیم شده، طراحی و تولید گشته و در جراحی‌های کوچک، عمل‌های زیبایی غیر تهاجمی، جراحی‌های عمومی و عمل‌های رفع مشکلات پوستی بافت‌های نرم و اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آر اف انرژی رادیو فرکانسی را از طریق یک کانولا (لوله جراحی) که زیر پوست قرار داده می‌شود، منتقل می‌کند. کانولا بافت زیر پوست را گرم کرده، چربی را ذوب کرده و آن را برای خروج از بدن آماده می‌کند. همچنین، گرمای حاصل از کانولا باعث تحریک تولید کلاژن در زیر پوست شده و حالت شلی پوست که معمولا پس از برداشت چربی ایجاد می‌شود را از بین میبرد.

مراقبت‌های پس از عمل

مراقبت‌های پس از عمل در برداشت چربی با لیزر عبارتند از:

  • تعویض پانسمان به طور منظم به منظور سفتی پوست صورت.
  • عدم تماس با محل درمان به مدت 24 ساعت.
  • عدم انجام فعالیت‌های شدید به مدت یک تا دو هفته پس از جراحی.
  • پس از برداشت چربی زیر پوست با استفاده از لیزر، ممکن است صورت به مدت 2 تا 4 هفته متورم شود.

جراحی برداشت چربی گونه


چربی گونه چندین توده چربی پوشینه دار (دارای لایه محافظ) در گونه‌ها است. معمولا اکثر افرادی که گونه‌های گوشتی دارند، بجز چربی گونه، از مشکلات دیگری همچون برجستگی استخوان گونه یا اندازه‌ی فک، وجود چربی زیر پوستی زیاد و موارد دیگر رنج می‌برند. بنابراین این افراد علاوه بر عمل برداشت چربی گونه، به روش‌های درمانی دیگری نیز نیاز دارند. برداشت چربی گونه با استفاده از بی حسی موضعی و از راه ایجاد برشی به اندازه ۱ تا ۱/۵ سانتی متر در داخل دهان انجام می‌شود. سپس چربی به آرامی و به راحتی برداشته شده و محل برش با نخ‌های جذب شدنی بخیه زده می‌شود. این جراحی تقریبا سی دقیقه طول می‌کشد و بلافاصله پس از اتمام جراحی، فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را شروع کند و به دوره نقاهت نیاز نخواهد داشت.
نتایج جراحی به تدریج پس از سه تا شش ماه آشکار خواهد شد که به فرد بستگی دارد.

مراقبت‌های پس از عمل

مراقبت‌های پس از عمل در جراحی برداشت چربی گونه عبارتند از:

  •  تعویض پانسمان به طور منظم به منظور سفتی پوست صورت و بهبود سریع محل برش.
  • پرهیز از غذاهای ادویه دار و نوشیدنی‌های الکلی.
  • استفاده از کمپرس سرد در 3-4 روز اول برای کاهش درد.
  • استفاده از کمپرس گرم در 5 تا 14 روز اول برای کاهش تورم.
  • عدم انجام فعالیت‌ شدید به مدت یک تا دو هفته پس از جراحی.
  • مصرف داروها طبق دستور پزشک.
  • کشیدن بخیه‌ها در روز هفتم بعد از جراحی توسط پزشک.
  • باقی ماندن تورم در محل به مدت 1 تا 2 ماه.

خطرات


اگر برداشت چربی گونه توسط یک پزشک ماهر انجام شود، احتمال ایجاد عوارض بعد از عمل بسیار کم است. اکثر عوارض بعد از عمل، عوارضی جزئی و موقت بوده و با درمان محافظه کارانه و گذر زمان به راحتی برطرف می‌شوند. در مورد برخی عوارض خاص و اینکه آیا برداشت چربی صورت برای فرد مناسب است یا خیر در زمان مشاوره صحبت می‌شود. با پیروی دقیق از دستورات پزشک در قبل و بعد از مشاوره جراحی، خطر ایجاد عوارض به حداقل خواهد رسید.