از بین بردن و لیزر موهای زائد صورت : روش و مزایا

زنان تنها کسانی نیستند که می‌خواهند موهای صورتشان را از بین ببرند. مردان نیز به دنبال حذف موهای زائد با لیزر برای دستیابی به پوستی صاف و یکدست و بی‌عیب و نقص و کمتر شدن رشد دوباره‌ی موها پس از اصلاح هستند. تکرار اصلاح می‌تواند باعث رشد مو در زیر پوست و برجستگی‌های دردناک شود. استفاده از موچین‌ها، تیغ، اصلاح و اپیلاسیون نیز می‌تواند منجر به تحریک پوست شود. چهره یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های بدن زن است و موهای زائد و ناخواسته‌ی صورت می‌تواند جذابیت صورت را از بین ببرد. خوشبختانه، لیزر موهای زائد صورت می‌تواند این مشکل را به راحتی از بین ببرد. نواحی‌ که می‌توانند درمان شوند عبارتند از: گردن، خط ریش‌، لب بالا و چانه. بهتر است برای حفظ ایمنی و سلامت از لیزر نواحی اطراف چشم، صرف نظر شود.

اگر از اصلاح و اپیلاسیون مداوم موهای زائد صورت خسته شده‌اید، با روش حذف موهای زائد متکی بر لیزر، می‌توانید پوست نرم و تمیزی که همیشه می‌خواستید، به دست آورید. تمام چیزی که نیاز دارید، چند درمان ساده برای دریافت نتایج پایدار است. در کلینیک لیزر رازی، درمان‌های حذف موهای زائد سریع، آسان و عملا بدون درد است. بسیاری از افراد از موهای زائد رنج می‌برند. تا الان، رشد موهای زائد با یک نبرد و کشمکش بی‌پایان کندن، اصلاح، موم، کرم و سفید کننده همراه بوده است. این روش‌ها به طور کلی یک راه حل موقت محدود برای این مشکل را ارائه داده‌اند و اغلب به عنوان روشی بدون نتایج پایدار اثبات شده‌اند. سیستم‌های لیزر حذف موهای زائد از پرتوهای ضربان‌دار قوی نور برای حذف موهای زائد استفاده می‌کنند. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹  تماس حاصل فرمایید.

لیزر حذف موهای زائد چگونه کار می‌کند


این تکنولوژی مبتنی بر نور، پالس‌های ملایم انرژی را به پوست ساطع می‌کند تا فولیکول‌هایی که مسئول رشد مو هستند را مورد هدف قرار داده و حرارت دهد. فولیکول مو انرژی را جذب می‌کند و نابود می‌شود و دوباره قادر به تولید مو نیست. نتایج ممکن است متفاوت باشند.

مزایای لیزر حذف موهای زائد


لیزر حذف موهای زائد مزایای زیادی از طریق استفاده از لیزر درمانی دارد. این مزایا عبارتند از:

  •  مو به دقت مورد هدف قرار می‌گیرد.
  •  نتایج دائمی و طولانی مدت است.
  •  کاهش دائمی موی صورت و بدن
  •  درمان‌های سریع و آسان بدون نیاز به استراحت برای بهبودی

یک طرح درمانی لیزر حذف موهای زائد که برای شما و بودجه‌ شما کارآمد است دریافت کنید. یک ارائه دهنده این طرح درمانی در ناحیه خود پیدا کنید که متخصص لیزر حذف موهای زائد باشد. برای بسیاری از بیماران، لیزر حذف موهای زائد بدون درد است، اگر چه برخی افراد ناراحتی جزیی را تجربه می‌کنند که معمولا چیزی شبیه به ضربه زدن بند پلاستیکی به پوست است.

انواع


الکساندرایت

اصلاح، اپیلاسیون، تیغ و الکترولیز را فراموش کنید. لیزر الکساندرایت حذف طولانی مدت مو را در هر قسمت از بدن ایجاد می‌کند. این نوع لیزر از پالس‌های نوری با انرژی بالا برای حذف موهای ناخواسته صورت و دیگر نواحی بدن بدون آسیب رساندن به بافت مجاور استفاده می‌کند. ابتدا ژل سرد روی پوست اعمال می‌شود، سپس قطعه‌ی دسته‌ی الکساندرایت به سمت جلو و عقب در میان نواحی انتخاب شده حرکت می‌کند. مو در زیر سطح پوست نور را جذب می‌کند و گرم می‌شود، فولیکول‌های مو سست شده و در نهایت از بین می‌روند. بیماران می‌توانند بلافاصله پس از فرآیند درمان به کار و تمام فعالیت‌های عادی خود بازگردند. نتایج فوری و طولانی مدت هستند و موها به طور دائمی نازک می‌شوند. برای دستیابی به نتایج مطلوب، ممکن است چندین جلسه درمانی مورد نیاز باشد.

لیزر دایود

لیزر ملانین رنگدانه واقع در فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. سپس رنگدانه نور را جذب می‌کند و انرژی به گرما تبدیل می‌شود که به نوبه خود فولیکول مو را سست و ضعیف می‌کند. موها در مرحله فعال رشد تحت تاثیر قرار می‌گیرند و آسیب آنها منجر به تاخیر در رشد موها می‌شود. با لیزر دایود، چندین فولیکول در یک زمان مورد هدف قرار می‌گیرند و به هیمن دلیل این نوع لیزر برای نواحی بزرگ بدن بسیار موثر است. موها در عرض چند هفته پس از درمان شروع به ریزش خواهند کرد. فولیکول‌های آسیب دیده، مو تولید نمی‌کنند و بسیاری از آنها به طور دائمی از بین می‌روند. برخی از فولیکول‌ها به عنوان بخشی از روند بهبود طبیعی بدن بازسازی می‌شوند و باید دوباره تحت درمان قرار گیرند. لیزر دایود در مقایسه با دیگر سیستم‌های لیزر دارای طول موجی طولانی‌تر است که امکان نفوذ پوستی ایمن‌تر و عمیق‌تر را فراهم می‌کند. از آنجایی که نواحی بزرگ پوست می‌تواند در یک زمان مورد هدف قرار گیرد، درمان سریع‌تر و موثرتر است. یکی دیگر از مزایای این روش این است که خطر ابتلا به آسیب اپیدرم (پوست) کمتر است و بنابراین بهبود بعد از هر جلسه درمان سریع‌تر است. هر جلسه درمان لیزر موهای صورت، موهای زائد شما را کمتر و کمتر می‌کند و به تدریج بعد از هر جلسه درمان متوجه تفاوت خواهید شد.

فرآیند درمان


لیزر حذف موهای زائد هنگامی انجام می‌شود که ناحیه مورد هدف توسط یک بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می‌شود. یک دستگاه دستی که پالس‌های شدید لیزر را ساطع می‌کند در سراسر ناحیه حرکت داده می‌شود و بر فولیکول‌های موی فرد متمرکز می‌شود. روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد که بعضی از آن‌ها ایمپالس لیزر را با رادیوفرکانسی ترکیب می‌کنند. روش مناسب برای هر بیمار، در مشاوره با پزشکی که درمان را انجام می‌دهد، مشخص می‌شود. رشد مو به صورت چرخه‌ای در سه مرحله رخ می‌دهد. موثرترین لیزر حذف موهای زائد در مرحله رشد آندوژن (رشد کامل) می‌باشد، زیرا فولیکول‌های مو در این مرحله نسبت به انرژی لیزر حساس هستند. اما چون تمام موها در یک زمان خاص در مرحله رشد نیستند، چندین درمان لیزر موهای صورت، معمولا بین سه تا پنج جلسه، با فاصله بین 4 تا 8 هفته، لازم است. طول درمان تا حدودی به بافت موی بیمار و ناحیه‌ی حذف موی زائد بستگی دارد.

پس از درمان


بیمار ممکن است چند ساعت پس از فرآیند از بین بردن موهای زائد صورت دچار قرمزی خفیف یا تورم شود. بعد از اتمام جلسه‌ی درمانی حذف موهای زائد می‌توانید کارهای روزمره‌ی خود را از سر بگیرید. پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران از قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض آفتاب تا 1 ماه پس از درمان لیزر موهای زائد صورت خودداری کنند. کرم ضد آفتاب باید مورد استفاده قرار گیرد و برای کمک به بهبودی باید از مرطوب کننده استفاده شود.

نتیجه


لیزر کاهش موهای زائد برای دستیابی به نتایج طولانی مدت با از بین بردن موهای زائد صورت یا موهای بدن طراحی شده است. پس از انجام لیزر موهای زائد صورت، بیماران می‌توانند انتظار رنگ پوستی نرم‌تر و تمیزتر را داشته باشند.

چند جلسه درمان لیزر حذف موهای زائد مورد نیاز است؟


در هر جای بدن معمولا برای رسیدن به نتایج مطلوب از 6 تا 8 جلسه درمان لیزر موهای زائد صورت مورد نیاز است. این جلسات معمولا با فاصله‌ی بین 4 هفته انجام می‌شوند تا فولیکول‌های مو را در طول چرخه‌های رشد مورد هدف قرار دهند. متخصصین پوست در طول مشاوره در مطب می‌توانند بیشتر در مورد جزییات درمان لیزر موهای زائد با شما صحبت کنند.

چه کسی برای لیزر حذف موهای زائد متقاضی مناسبی است؟


اگر شما به دنبال یک راه حل طولانی مدت برای موهای زائد صورت یا بدن هستید، ممکن است یک متقاضی برای درمان لیزر موهای زائد صورت باشید.

آیا بی‌حسی توصیه می‌شود؟


لیزر حذف موهای زائد نیازی به بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی ندارد. کرم بی‌حسی موضعی معمولا در ناحیه تحت درمان برای به حداقل رساندن ناراحتی استفاده می‌شود.

عوارض جانبی


به دلیل شدت بالای نور مورد استفاده، هر کس در اتاق درمان باید از عینک ایمنی یا عینک محافظ استفاده کند تا از آسیب احتمالی چشم جلوگیری شود. بلافاصله پس از درمان، قرمزی و سوزش جزیی در ناحیه تحت درمان می‌تواند رخ دهد، و تاول‌های بسیار نادر مانند زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد ممکن است ظاهر شوند. در ناحیه تحت درمان، سفیدی یا تیرگی موقت پوست ممکن است رخ دهد. اگر دستورالعمل‌های توجه و مراقبت در مرحلهء نقاهت با دقت دنبال نشوند، تغییر رنگ ممکن است دائمی باشد. اکثر افراد دچار هیچگونه عارضه‌ای نمی‌شوند و واکنش‌های توصیف شده پوست معمولا در عرض چند ساعت تا چند روز ناپدید می‌شوند. در طول مشاوره شما در مورد عوارض جانبی احتمالی و رژیم و توجه و مراقبت در مرحلهء نقاهت و تمام اطلاعاتی که باید بدانید تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری شود مطلع خواهید شد.