درمان پف زیر چشم با لیزر

پف زیر چشم یکی از پی‌آمدهای معمول پیری است که شادابی و طراوت جوانی را از چهره می‌زداید و مایه ناراحتی می‌شود. به بیان ساده و مختصر ورم و پف زیر چشم همان چربی معمولی است که چشم‌ها را نگه می‌دارد و گاهی به سمت پلک پایین حرکت می‌کند و باعث پف‌آلود و متورم به نظر رسیدن پلک‌ها می‌شود. به علاوه جمع شدن مایع زیر چشم نیز باعث پف و ورم می‌شود. امروزه برای داشتن پلک های زیباتر میتوان از روش رفع پف زیر چشم با لیزر استفاده کرد.

اگر زیر چشمتان متورم و پف‌آلود است و می‌خواهید با از بین بردن این پف صورتی جوان‌تر داشته باشید، کافی است از متخصصین مجرب ما وقت بگیرید تا با روش‌های درمان پف زیر چشم آشنا شوید. کلینیک لیزر رازی به خود می‌بالد که توانسته است برای راحتی بیشتر هم‌میهنان عزیز علاوه بر درمان‌ها معمول پف زیر چشم، جراحی با لیزر را نیز ارائه دهد. شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹   پل ارتباطی ما با شما برای دریافت وقت مشاوره یا رزرو نوبت است.

علل پف زیر چشم


  • پف زیر چشم: پف زیر چشم غالباً به اشتباه علامت خستگی و حساسیت دانسته می‌شود. پف زیر چشمی که کم‌خوابی یا حساسیت علت آن نباشد، از افتادگی چربی پلک پایین نشأت می‌گیرد، این چربی اصطلاحا چربی اربیت یا چربی کاسه چشم نامیده می‌شود. چشم داخل فضایی به نام اربیت (کاسه چشم) قرار دارد که یکی از اجزاء تشکیل دهنده آن چربی است. برای درمان پف زیر چشم این چربی باید تخلیه و جابجا شود و به آن شکل داده شود.
  • شل شدن پوست: بسیاری از افراد نگران‌ا هستند که مبادا پس از تخلیه چربی زیر چشم، مشکل شل شدن پوست ایجاد شود. مشکل شل شدن پوست را نیز می‌توان با توجه به میزان حمایت پلک پایین به طور همزمان برطرف کرد. غالباً پوستی که با توده چربی زیر چشم ارتباط دارد، پس از جراحی توسط عضله حلقوی چشم کشیده می‌شود. این عضله مانند یک کمربند منقبض می‌شود و پوست شل را می‌کشد.
  • حمایت پلک: بسیاری از بیماران از مشکلات نامشخص مربوط به حمایت پلک پایین شکایت دارند. افزایش قدرت نگهدارندگی پلک پایین نیاز به تکنیک‌های تخصصی گوناگون دارد. به علاوه ساختارهای نگهدارنده پلک را می‌توان به گونه‌ای شکل داد که چشم‌ها درخشان‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

علل دیگر پف زیر چشم عبارت است از:

  • حساسیت
  • علائم بیماری
  • احتباس مایعات
  • استعمال دخانیات
  • مالیدن مداوم چشم
  • رژیم غذایی نامناسب
  • مصرف بیش از حد نمک
  • استرس
  • خستگی مزمن
  • مصرف مواد قندی
  • گردش خون نامناسب

مزایای درمان با لیزر


درمان با لیزر برای افرادی که می‌خواهند جوانی از دست رفته را بازیابند یا شادابی جوانی را سال‌ها حفظ کنند، مزایای متعددی دارد:

  • موثر بودن: یکی از مزایای شاخص لیزر درمانی تاثیرگذاری بالای آن است که بیمار را جوان‌تر و سالم‌تر از زمان قبل درمان نشان می‌دهد. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، 80 ـ 60 درصد بیماران پس از درمان متوجه بهبود ظاهری چشمگیری می‌شوند و نتیجه به دست آمده در اکثر موارد دائمی است.
  • درد و طول دوران بهبود: بیمار پس از لیزردرمانی به سرعت بهبود می‌یابد.

 درمان پف زیرچشم


جراحی پلک با لیزر

لیزر از قابلیت درمان پف زیر چشم و دیگر عارضه‌های پوستی برخوردار است. ناراحتی مربوط به درمان بسیار ناچیز است و دوران بهبود پس از عمل نیز بسیار کوتاه است. در واقع اکثر بیماران می‌توانند  بلافاصله پس از اتمام درمان، تنها با رعایت چند نکته خاص به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند.

از لیزر برای جراحی پلک بالا، پلک پایین و پف زیر چشم استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان جراحی با لیزر را برای رفع پف زیر چشم، شکل‌دهی به پلک بالا یا پایین و لیفت (بالا بردن) پلک انجام داد تا چهره و چشم‌ها جوان‌تر و شاداب‌تر شود، همچنین در صورت لزوم می‌توان ترکیبی از عمل‌های فوق را به صورت همزمان انجام داد تا نتیجه دلخواه به دست آید. درمان غالباً با اصلاح افتادگی، ورم و پف زیر چشم حالت خستگی و پیری را برطرف می‌کند.

جراحی پلک با لیزر با جوانسازی پوست با لیزر که با هدف بهبود بافت پوست صورت انجام می‌شود، تفاوت دارد و نوع لیزر مورد استفاده در این دو درمان زیبایی نیز با هم متفاوت است.

جوانسازی پوست با لیزر

ناحیه مورد نظر پاک می‌شود و با قلم علامت زده می‌شود. ناحیه درمان از طریق بلاک عصبی با داروی بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌شود و گاهی بیمار برای آرامش بیشتر دارو دریافت می‌کند. بیمار باید برای محافظت از چشم در برابر لیزر عینک بزند و حوله مرطوبی را دور چشم بگذارد تا پالس‌های اضافی لیزر را جذب کند.

لیزر از پوست عبور کرده و پالس‌هایی را گسیل می‌کند. هر پالس کمتر از یک میلی ثانیه طول می‌کشد. بین پالس‌های لیزر، آب یا محلول آب نمک روی پوست پاشیده می‌شود تا پوست خنک بماند و بافت تخریب شده توسط لیزر از روی پوست پاک شود. تعداد دفعات عبور لیزر از پوست به بزرگی ناحیه درمان و نوع پوست بستگی دارد؛ برای مثال پوست نازک اطراف چشم فقط به چند بار عبور لیزر نیاز دارد. هر چه پوست ضخیم‌تر و ضایعه شدیدتر باشد، لیزر تعداد دفعات بیشتری باید از پوست عبور کند.

پالس‌های لیزر احساس سوزش یا تیر کشیدن ملایمی را ایجاد می‌کند و بیمار ناراحتی ملایمی را مانند خوردن کش به پوست حس می‌کند. در اکثر موارد خونریزی وجود ندارد یا حداقل است؛ احتمال خونریزی پوست با آسیب دیدگی شدید بیشتر است. موضع پس از اتمام درمان با پماد یا پانسمان تمیز پوشانده می‌شود.

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

بلفاروپلاستی یا لیفت چشم یکی از عمل‌های جراحی رایجی است که برای رفع پف زیر چشم انجام می‌شود. در این عمل چربی و پوست اضافی به معنای واقعی کلمه برداشته می‌شود یا عضلات شل و افتاده کشیده می‌شود تا دور چشم ظاهر بهتری پیدا کند.

پزشک برای بلفاروپلاستی پلک پایین نیز از روش یکسانی استفاده می‌کند، و حتی‌الامکان برشی مخفی را در پلک پایین ایجاد می‌کند. چه پلک پایین نیاز به درمان داشته باشد، چه اصلاح هر دو پلک ضروری باشد، با انجام این عمل می‌توان مشکل افتادگی، شل شدن پوست و چربی اضافی دور چشم را برطرف کرد.

برش پلک بالا و پایین تا مدتی پس از عمل صورتی خواهد بود، و به تدریج نرم‌تر و روشن‌تر می‌شود. جای زخم معمولاً به مرور به خوبی با چین‌های پوست یکی می‌شود. بلفاروپلاستی محدودیت سنی ندارد و هم برای جوانان و هم سالمندان مناسب است.

بلفاروپلاستی حدود یک ساعت طول می‌کشد. جراحی پلک عملی ساده با حداقل تهاجم است که فقط به یک مرخصی کوتاه نیاز دارد. از آنجایی که پف و سیاهی زیر چشم یکی از نخستین ویژگی‌هایی است که توجه دیگران را جلب می‌کند، افراد بسیاری برای رفع آن به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند.

درمان خانگی

  • برطرف کردن علل اصلی پف زیر چشم: درمان عفونت یا واکنش‌های آلرژیک
  • خواب کافی، نوشیدن آب فراوان و کاهش استرس
  • قرار دادن کیسه چای سبز و خیار روی چشم و پاشیدن آب سرد روی صورت رگ‌ها را منقبض می‌کند و در نتیجه پف زیر چشم کم می‌شود.
  • ماساژ برای تخلیه لنفاوی