درمان خط اخم بین دو ابرو و چین و چروک پشانی با لیزر

خطوط اخم که به خطوط بین ابروها نیز شناخته می‌شوند، خطوطی هستند که روی پیشانی قرار دارند و زمانی که تمرکز یا اخم می‌کنید، قابل توجه‌تر می‌شوند. این چروک‌ها با افزایش سن به طور طبیعی به دلیل شکستن الیاف الاستیک در پوست شما رخ می‌دهد. با بالا رفتن سن، همچنین پوست شما نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود، که چین و چروک روی پیشانی را بارزتر نشان می‌دهد. امروزه روش های متعددی برای از بین بردن خط اخم وجود دارد و خوشبختانه ليزر درمانی می‌تواند خطوط اخم را برطرف کند.

درمان‌های پیشرفته زیبایی مانند درمان لیزر برای پوست می‌توانند در بازگرداندن طراوت و جوانی پوست شما بدون ایجاد عوارض جانبی کمک کننده باشند. درمان لیزر پوست تا حد زیادی ایمن‌ترین درمان زیبایی برای پیری پوست است که روشی غیر تهاجمی و موثر می‌باشد. درمان لیزر در کلینیک لیزر رازی می‌تواند به شما کمک کند تا از چین و چروک پیشانی و خطوط اخم رهایی یابید. پل ارتباطی ما با شما از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹  می‌باشد.

چین و چروک پیشانی و خط و اخم


خطوط نازک که "خطوط بیان احساسات در چهره" نیز نامیده می‌شوند، خطوطی هستند که ممکن است با حرکت عضلات صورت در هنگام لبخند یا اخم ایجاد شوند. چین و چروک‌های متحرک همچنین در اثر سال‌ها تغییر شکل عضلات صورت، از جمله در زمان اخم کردن، لبخند زدن و خندیدن ایجاد می‌شوند. نمونه‌هایی از چین و چروک‌های متحرک، که خطوط بیان نیز نامیده می‌شوند، شامل خطوط به شکل "11" بین ابروها، خطوط دور چشم که در اطراف چشمان شما ایجاد می‌شوند و چروک‌های افقی در پیشانی هستند.

هنگامی که جوان هستید، این چروک‌ها به صورت موقت در زمانی که با صورت خود احساسی را نشان می‌دهید، ایجاد می‌شوند. در حالی که، وقتی سن ما بالا می‌رود، پوست کشش و توانایی بازگشت به حالت قبلی خود را از دست می‌دهد، و این خطوط بیان روی پوست باقی می‌مانند.

دلایل


  • خورشید: خورشید احتمالا یکی از علل اصلی ایجاد چین و چروک‌ها است. قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید در طولانی مدت، بسته به نوع پوست شما و تولید کلاژن و الاستین، باعث ایجاد چین و چروک روی پیشانی‌تان می‌گردد.
  • اخم کردن زیاد: بیش از حد اخم کردن می‌تواند باعث ایجاد خطوط اخم و آشکار شدن چین و چروک در پیشانی شود. شما می‌توانید از امروز اخم کردن را کنار بگذارید و خط های اخم روی پیشانی را کاهش دهید.
  • افزایش سن: سالخوردگی فرآیند پیر شدن است. هنگامی که پیر می‌شویم، تمایلی برای چروک شدن پیشانی در پوست وجود دارد. آیا تا به حال به دلایل این موضوع فکر کرده‌اید؟ این حالت به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین، با بالا رفتن سن است. این دو پروتئین مسئول حفظ انسجام پوست ما هستند.
  • نوع پوست: پوست نازک بیشتر از پوست ضخیم مستعد ایجاد خط اخم و چین و چروک پیشانی روی پوست می‌باشد.
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن باعث کاهش تولید کلاژن می‌شود، که مسئول حفظ پوست ما می‌باشد.
  • وراثت: خطوط اخم همچنین به ارث برده می‌شوند. به عبارت دیگر، می‌تواند از مادر یا پدر به فرزند منتقل شود.

درمان خط اخم و چین و چروک پیشانی با لیزر


بازسازی پوست با لیزر می‌تواند خط اخم را برطرف کند و همچنین چروک‌های عمیق در نتیجه بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض عناصر محیطی، سیگار کشیدن و استرس را رفع نماید. نواحی که عمدتا توسط این روش تحت درمان قرار می‌گیرند، بین و اطراف چشم‌ها، دو طرف دهان و سطح پیشانی می‌باشد.

این لیزر در هنگام درمان چین و چروک‌های متوسط تا شدید، و همچنین خطوط اخم و رنگدانه‌های ناهموار، نتایج فوق العاده‌ای را حاصل می‌کند. در طول یک مشاوره اولیه، سابقه پزشکی، سن، رنگ پوست و وضعیت شما بررسی خواهد شد تا تعیین شود آیا متقاضی استفاده از لیزر Co2  فراکشنال برای بازسازی پوست هستید یا خیر. ممکن است روش‌های دیگر بازسازی پوست با لیزر توصیه شود تا اطمینان حاصل گردد که نتایج دلخواه و طولانی مدتی را دریافت می‌کنید.

مزایای بازسازی پوست با لیزر

مزایای زیادی برای بازسازی پوست با لیزر وجود دارد از جمله:

  • کاهش چین و چروک و از بین بردن خط اخم
  • بهبود خطوط اخم عمقی
  • بهبود بافت و تن پوست
  • تشکیل کلاژن جدید و پوست پرتر

آمادگی

برای بازسازی پوست با لیزر هیچ آماده سازی لازم نیست.

این روند بین یک تا یک و نیم ساعت ادامه خواهد داشت. کرم بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود و تا حدود نیم ساعت روی پوست می‌ماند. اگر چه درد در این روش معمولا خفیف است، ممکن است قبل از انجام روش، یک آرام‌بخش جزیی داده شود.

روش

در روش لیزر درمانی، پالس‌های کوتاه نور بسیار نازک لیزر به پوست اعمال می‌شوند که بر لایه بالایی پوست و همچنین لایه‌هایی که زیر چروک‌ها و خطوط اخم قرار دارند، تاثیر می‌گذارد. این پالس‌ها ساختار محافظت از پوست در برابر پیری که در زیر لایه‌های پوست قرار دارد را درمان می‌کنند. مکانیسم طبیعی بهبودی بدن، بافت‌های آسیب دیده و ضعیف را حذف می‌کند و آن‌ها را با کلاژن و الاستین جدید، بلوک‌های اصلی ساختمانی پوست بازسازی می‌نماید. همچنین سلول‌های مرده را از سطح پوست حذف می‌کند و در نتیجه چین و چروک‌ها و همچنین خطوط صورت و پیشانی را از بین می‌برد. هر جلسه 30 دقیقه طول می‌کشد.

پس از لیزر چروک‌های بین ابرو

پس از این فرآیند، ممکن است انتظار احساسی مشابه آفتاب سوختگی داشته باشید. همچنین ممکن است تورم نسبی را تجربه کنید. دستورالعمل‌های مراقبتی شامل یخ گذاشتن، تمیز کردن، و استفاده از محصولات موضعی برای کمک به روند بهبودی به شما توصیه خواهد شد. بسته به نوع لیزر بازسازی پوست، زمان بهبودی می‌تواند به اندازه یک هفته کوتاه باشد. همچنین رنگ چهره ممکن است صورتی شود و بین دو تا چهار هفته بسته به عمق درمان ادامه پیدا کند.

عوارض

عوارض درمانی کمی در طول از بین بردن خط اخم با لیزر وجود دارد. این عوارض عبارتند از:

  • ورم
  • احساس سوزش
  • خارش
  • زخم
  • مشکلات رنگدانه‌ای پوست
  • عفونت
  • برجستگی های ناشی از انسداد غدد عرق

پیشگیری


خطوط اخم و چین و چروک پیشانی در نتیجه بخشی از روند طبیعی پیری چهره ظاهر می‌شوند، اما عوامل خاصی وجود دارد که می‌تواند شروع این خطوط را به تاخیر بی‌اندازد و به از بین بردن خط اخم کمک کند.

سیگار را ترک کنید

ترک سیگار می‌تواند تغییرات مثبتی در سلامت کلی پوست ایجاد کند. نشان داده شده که سیگار کشیدن بر جریان خون در پوست اثر می‌گذارد، باعث اختلال در تامین مواد مغذی ضروری و اکسیژن می‌شود. سیگار کشیدن نیز می‌تواند به ساختار DNA پوست آسیب برساند و توانایی آن برای بازسازی خود را مختل کند.

خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب طیف روزانه که اشعه ماوراء بنفش A و B را دفع می‌کند، برای پیشگیری از پیری زودرس از جمله بروز خطوط اخم زودهنگام و چین و چروک پیشانی کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان در رژیم غذایی

داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه‌های تازه، سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد معدنی، منبع کافی آنتی اکسیدان برای پوست شما فراهم می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها با حذف اتم‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد، به اصلاح و نگهداری پوست کمک می‌کنند.

هزینه


عوامل متعددی وجود دارد که در تعیین هزینه دقیق درمان لایه برداری پوست دخیل هستند. هزینه پزشک، هزینه امکانات و بی‌حسی، و همچنین هزینه‌های مراقبت قبل و بعد از فرآیند وجود دارند.

هزینه بازسازی پوست با لیزر باید قبل از انجام این روش با پزشک‌تان مورد بحث قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که شما از تمام عوامل و هزینه‌های مربوطه آگاه هستید.